söndag 17 maj 2009

Rätt låt vann

Idag är jag glad fast jag inte borde vara det. Visst, mitt blågula hjärta svider för Europa tog inte Marlenas låt och prickfria framträdande till sitt hjärta. Nej, dem gjorde inte det trots att låten för en gång skull var sylvass fanns det en som var vassare, så även i mitt tycke. Det fiolspelande charmtrollet lindade hela Europa kring sin stråke och jag kunde inte stå emot grupptrycket men ville inte heller för den delen. Min blågula hjärtdel svider medan den nordiska delen jublar. För en gång skull kan jag, utan att ha läst en enda tidningsrubrik eller löpsedel säga att i år vann rätt låt schlagerfinalen…

Redan nu har jag faktiskt funderingar på att befinna mig i Oslo nästa år när finalen går av stapeln, förutsatt att någon vill göra mig sällskap. Jag har varit i Norge en gång tidigare och det smakade verkligen mer…
Naturen var sagolikt vacker människorna trevliga och språket lät som fin musik. Vem vill inte unna alla sina sinnen njutning på en och samma gång? Just det, ingen… Därför tror jag inte att jag kommer att ha några som helst problem att hitta ressällskap.

På tal om att hitta saker har jag hittat till en blogg igen. Den här gången är den skriven av ett proffs. Hon som delar med sig av sin vardag jobbar nämligen som författare. Tryck på länken och du kliver direkt in i huvudet på en författare. http://johannanilssonforfattare.blogg.se
Har du inte redan plockat med dig någon av hennes böcker hem från biblioteket eller bokhandeln råder jag dig att göra det. Jag ska själv gå till bokhandeln någon gång den här veckan och inhandla hennes senaste roman. Vem vet, kanske äger du och jag en bok med samma titel bara om någon dag.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig; den lille norske gutten var grymt bra, och rätt låt vann. Annars var min personliga favorit Ukraina; deras låt var riktigt, riktigt häftig. :)

    SvaraRadera